اپتیک optlab

حلقه گمشده هشتاد قلم دارو

حلقه گمشده هشتاد قلم دارو اپتیك: این هشتاد قلم دارو در بین هزاران قلم داروی مصرفی در درجه اهمیت بالایی قرار ندارند، ازاین رو اعلام آن در این سطح از درجه ی خبری و در زمانی نامناسب از نظر روانی و تاثیری كه به جا می گذارد قابل تامل است. این یعنی كج سلیقگی كامل در نشر یك خبر!


سعید مالكی در هفته نامه پیام زنجان نوشت: انتشار یك خبر چگونه می تواند افكار عمومی را آشفته كند؟! به خصوص در شرایط خاصی كه این روزها ایران و ایرانی درگیرش هستند؟! فرقی نمی كند ناشر خبر چه كسی یا چه ارگانی باشد؟! گل به خودی شاخ و دم كه ندارد! هر چند پس از انتشار، دستگاه منتشر كننده رسانه ها را به ارگان های بیمه گذار و بیمه گر راهنمایی كرده باشند اما اصل ماجرا تغییر نمی كند!
در روزهای اخیر یك مقام مسئول بدون توجه به همه شرایطی كه می دانید ناگهان اعلام نمود هشتاد قلم دارو از شمول بیمه خارج شدند! عدد مورد نظر به اندازه كافی بزرگ به نظر می آید و برای مردم نگران از آینده، دارو به اندازه ی نان اهمیت دارد. این كه این داروها شامل كدام دسته می شوند و اهمیت درمانی آنها در چه سطح و درجه ای قرار دارد نه مبحث مهم اعلام كننده بوده نه مردم اما تاثیر روانی اش را گذاشته است!
به گفته مردم و متصدی های داروخانه ها نیمی از این داروها شامل آن گروهی ست كه به اصطلاح روی پیشخوان قرار دارد و بدون نسخه به مردم داده می شود. نیم دیگر هم بیشتر آن دسته ای ست كه مصرف بسیار پایینی داشته اما خاص نیستند. به زبان دیگر این هشتاد قلم در بین هزاران قلم داروی مصرفی در درجه اهمیت بالایی قرار ندارند. ازاین رو اعلام آن در این سطح از درجه ی خبری و در زمانی نامناسب از نظر روانی و تاثیری كه به جا می گذارد قابل تامل است. این یعنی كج سلیقگی كامل در نشر یك خبر!
در دنیای اطلاع رسانی برای انتشار اخبار پر اهمیت در باره های زمانی این چنینی و مهم بدون مشورت و حتی در بعضی موارد بدون مجوز روابط عمومی های آن دستگاه و یا نهادهای مشاوره ای معتبر اقدام نمی كنند. اما گویا اینجا بر عكس است! یعنی خبر در زمان نادرستش منتشر می گردد و بعد از آن كه اوضاع به هم می ریزد وظیفه ی روابط عمومی می گردد توجیه و فرار از پاسخ و دور زدن و لاپوشانی های به دستور! مقام اعلام كننده ی خبر اگر بدون مشورت این مورد را نشر داده كه باید پاسخگو باشد و اگر با مشورت بوده باید مشخص شود كه با كدام نهاد یا شخص بوده و چرا چنین تصمیم غلطی برای نشر یك خبر گرفته شده است.
شاید امروز خبر حذف هشتاد قلم دارو از لیست بیمه ها در بین خبرهای ریز و درشت نگران كننده دیگر فراموش شده باشد اما تاثیر منفی اش رادر زمان خودش به جا گذاشته و ماندگار كرده است.
وقتی سخن از اهمیت جایگاه روابط عمومی ها می گردد دقیقا چنین شرایطی مد نظر است. این كه چه خبری در چه زمانی منتشر شود مد نظر نیست. خبر منتشر می گردد. اما این كه خبر در چه سطحی و چگونه منتشر شود داستان مستقلی ست و بدون مشاوره ی بنگاه های روابط عمومی نتایج گاه زبان باری به دنبال داشته است. به سخن دیگر مدیریت نشر خبر موضوعی است كه می تواند خروجی این یادداشت باشد. نگاهی كه در بیشتر نهادهای دولتی به شكل كامل نادیده گرفته و همان قصه ی نگاه سنتی به روابط عمومی هاتكرار می گردد. به این دسته از صاحبان نگاه سفارش می كنم مبحث استفاده «بن سلمان » از سازمان های روابط عمومی و رسانه های معتبر آمریكا برای برند سازی از نام خود در غرب را پیگیری و مطالعه كنند. جای دوری نمی رود!

* هفته نامه پیام زنجان، شماره 905.
8068/7312


1397/05/01
13:11:41
5.0 / 5
4437
تگهای خبر: بیمه , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک