اپتیک optlab

4500 كودك اشنویه ای سنجش بینایی می شوند

4500 كودك اشنویه ای سنجش بینایی می شوند اپتیك: مهاباد- رییس اداره بهزیستی اشنویه اظهار داشت: امسال چهار هزار و 500 كودك سه تا 6 ساله در این شهرستان در قالب طرح غربالگری تنبلی چشم مورد پایش و سنجش بینایی قرار می گیرند.


فخرالدین پنهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: تعداد كودكان معاینه شده درسال 96، چهار هزار و 200 كودك بود و این طرح با همكاری بهزیستی و آموزش پرورش و شبكه بهداشت درمان اجرا شد.
وی افزود: 120 كودك مشكوك به تنبلی چشم در سال قبل در اجرای این طرح شناسایی شده است كه از این تعداد 65 كودك مبتلا به اختلالات بینایی و اغلب انحراف چشم، استیگمات و ضعف بینایی بودند.
پنهانی اظهار داشت: برای 63 كودك در سال قبل عینك تجویز شد و 2 كودك با معرفی به بیمارستان ارومیه به صورت مجانی مورد عمل جراحی چشم قرار گرفتند.
وی افزود: این طرح از اول آبان سال جاری شروع شده و تا دی سال جاری ادامه دارد و والدین می توانند با رجوع به پایگاه های سنجش بینایی در مراكز بهداشتی و مهدهای كودك، كودكان خویش را مورد سنجش بینایی قرار دهند.
به گزارش اپتیك به نقل از ایرنا آمبلیوپی یا تنبلی چشم یك مشكل بینایی است كه حدود 2 تا سه درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند كه اگر به موقع درمان نشود سبب اثرات جدی بر زندگی آنان می گردد.
در این بیماری یك چشم كه به آن چشم تنبل یا آمبلیوپ می گویند، سبب می گردد دید مركزی در كودك به خوبی تكامل پیدا نكند؛ درمان نكردن آمبلیوپی باعث می گردد كاهش دید تا آخر عمر در فرد مبتلا باقی بماند.
پیشگیری از تنبلی چشم و اختلال های بینایی بعنوان یكی از اهداف سازمان بهداشت جهانی تا سال 2020 تعیین شده است.
9870/3020/7129


1397/08/04
16:17:11
5.0 / 5
5160
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک