اپتیک optlab

درمان های غیر دارویی مناسب برای مبتلایان به اختلال حافظه

درمان های غیر دارویی مناسب برای مبتلایان به اختلال حافظه به گزارش اپتیک خراسان رضوی تحقیق جدیدی که توسط محققان دانشگاه میشیگان و کالج پزشکی ایالت پن آمریکا انجام شد، دو رویکرد را برای افراد مبتلا به نوع اولیه از دست دادن حافظه مورد مقایسه قرار داد.


به نقل از مدیکال نت، این دو رویکرد شامل آموزش راهبرد یادافزایی که هدف آن مرتبط کردن چیزی که فرد می خواهد به خاطر بسپارد به چیز دیگری مانند یک کلمه، عبارت یا آهنگ است و آموزش بازیابی فاصله دار که به تدریج زمان بین آزمون های به خاطر سپردن چیزی افزایش می یابد.
افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف که در بعضی موارد منجر به تشخیص متعاقب بیماری آلزایمر می شود، هنگام استفاده از یکی از این نگاههای آموزشی شناختی، بهتر می توانستند اطلاعات را به خاطر بسپارند. با این وجود، داده ها و اسکن های مغزی که نشان داده است کدام مناطق مغز فعال تر هستند، نشان می دهند که هر فعالیت متفاوت عمل می کند.
دکتر بنجامین همپستید، محقق ارشد و مسئول این تحقیق اظهار داشت: نتایج تحقیقات ما نشان داده است که می توانیم به افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف کمک نماییم تا میزان اطلاعاتی را که یاد می گیرند و به خاطر می سپارند بهبود بخشند؛ با این وجود، نگاههای مختلف آموزش شناختی، مغز را به روش های متفاوتی درگیر می کنند.
همپستد استاد روان پزشکی در دانشکده پزشکی میشیگان و نظام مراقبت بهداشتی وا آن آربور است. وی برنامه تحقیقاتی در زمینه مداخلات مبتنی بر شناخت و تعدیل عصبی را هدایت می کند و سرپرست مرکز بالینی است همینطور مرکز تصویربرداری عصبی را در مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر میشیگان با بودجه فدرال هدایت می کند.
همپستد بیان نمود: آموزش راهبرد یادافزایی سبب افزایش فعالیت در نواحی مغزی که اغلب تحت تاثیر بیماری آلزایمر هستند، می شود و شاید علت اینکه چرا این رویکرد آموزشی به شرکت کنندگان کمک می نماید اطلاعات بیشتر و برای مدت طولانی تری را به خاطر بسپارند، توضیح دهد. در مقابل، کسانی که تمرینات مبتنی بر تکرار را تکمیل می کردند، فعالیت مغزی کاسته شده ای را نشان دادند که بر پردازش کارآمدتر اطلاعات اشاره دارد.
همپستد و گروه وی با دکتر کریش ساتیان، استاد و رئیس دپارتمان عصب شناسی ایالت پن و مدیر موسسه علوم اعصاب ایالت پن همکاری کردند. ساتیان تصریح کرد که نگاههای آموزشی شناختی شاید در همکاری با درمان های دارویی جدید در آینده نزدیک برای مبتلایان به اختلالات تخریب کننده عصبی اهمیت بیشتری پیدا کنند.
همپستد اظهار داشت که در آینده محققان و پزشکان می توانند از این نوع اطلاعات برای شناسایی بهترین درمان های غیردارویی برای بیماران مبتلا به اختلال حافظه استفاده کنند.
یافته های این تحقیق در مجله association Alzheimer's انتشار یافته است.



1401/05/02
23:10:30
5.0 / 5
246
تگهای خبر: آلزایمر , آموزش , بهداشت , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک