اپتیک optlab
محققان توصیه می كنند؛

مدیتیشن در کاهش فشارخون موثر است

مدیتیشن در کاهش فشارخون موثر است اپتیک: مدیتیشن در سالهای اخیر بسیار مرسوم شده است و الان یک مطالعه جدید نشان میدهد که می تواند به حفظ سلامت قلب کمک نماید.



به گزارش اپتیک به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، یک کارآزمایی بالینی جدید گزارش می دهد که انجام مدیتیشن می تواند به افراد کمک نماید تا فشار خون بالا خودرا بهتر مدیریت کنند و به آنها کمک می نماید تغییرات سبک زندگی سالم را رعایت نمایند.
محققان دریافتند یک برنامه ذهن آگاهی سفارشی هشت هفته ای به افراد کمک کرد تا فشار خون سیستولیک خودرا در طول یک دوره پیگیری شش ماهه نزدیک به ۶ نمره کاهش دهند.
«اریک لاکس»، محقق ارشد از دانشگاه براون، می گوید: «نتایج می تواند با سلامتی بیمار ارتباط داشته باشد، با توجه به این که مطالعات قبلی نشان داده اند که کاهش ۵ نمره ای در فشار سیستولیک منجر به کاهش ۱۰ درصدی خطر حمله قلبی و سکته مغزی می شود.»
وی در ادامه می افزاید: «اگر بتوانیم مهارت های ذهن آگاهی را به مردم آموزش دهیم و سپس آن مهارت ها را در روابط افراد با چیزهایی که می دانیم بر فشار خون تأثیر می گذارند مانند فعالیت بدنی یا رژیم غذایی یا پیروی از داروهای ضد فشار خون به کار ببریم، ممکنست بتوانیم اثرات برنامه کنترل فشار خون تجویز شده آنها را افزایش دهیم.»
به عنوان مثال، در این مطالعه، شرکت کنندگانی که مجهز به آموزش ذهن آگاهی بودند، تمایل بیشتری به ورزش کردن و تغذیه سالم داشتند.
محققان حدود ۱۰۰ نفر با فشار خون بالا و درمان نشده را جهت شرکت در جلسات گروهی هفتگی در حوزه ذهن آگاهی بکار گرفتند.
لاکس اظهار داشت: «انجام مدیتیشن، خودآگاهی افراد را از افکار، عواطف و احساسات فیزیکی شأن می افزاید و به آنها کمک می نماید به پاسخ های خود توجه کرده و احساسات خودرا تنظیم کنند.»
وی در ادامه اضافه کرد: «تقریباً همه افراد بعد از فعالیت بدنی، اغلب برای ساعت ها، احساس خوبی دارند، و انتخاب های غذایی می تواند تأثیر زیادی بر احساس ما بر بدن و ذهن داشته باشد.»
سپس پژوهشگران میزان کنترل فشار خون بیماران را به مدت شش ماه با یک گروه دیگر متشکل از ۱۰۰ بیمار که تحت مراقبت های معمول قرار گرفتند، مقایسه کردند.
لاکس اظهار داشت: «ما شاهد کاهش بسیار خوبی در فشار خون طی شش ماه پیگیری در مقایسه با گروه کنترل بودیم.»
به گفته وی: «تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که افراد در گروه مدیتیشن بیشتر به خوردن غذاهای سالم برای قلب، ورزش بیشتر و کاهش کم تحرکی تمایل دارند. آنها همین طور سطوح پایین تری از استرس را گزارش کردند.»


منبع:

1401/08/21
09:37:24
5.0 / 5
186
تگهای خبر: آموزش , بیمار , تغذیه , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک