اپتیک optlab
معاون فنی انجمن خدمات بین‏ المللی سلامت ایران تاكید كرد؛

معرفی بیمارستان هایی که پتانسیل پذیرش بیماران خارجی را دارند

معرفی بیمارستان هایی که پتانسیل پذیرش بیماران خارجی را دارند اپتیک: معاون فنی انجمن خدمات بین المللی سلامت ایران، بر شناسایی بیمارستان هایی که قابلیت پذیرش بیماران بین المللی را دارند، تاکید نمود.


به گزارش اپتیک به نقل از مهر، حسن راشکی، ۱۰ سال قبل اداره گردشگری سلامت در وزارت بهداشت را راه اندازی نمود و طراح و تدوینگر بخشنامه (IPD) در این وزارتخانه بوده است. وی درباب اهمیت برندسازی در معرفی توانمندی های سیستم سلامت در بخش خصوصی و دولتی، اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی که باید برای برندینگ گردشگری سلامت کشور اتفاق بیافتد، وجود کلاب بیمارستانی است. راشکی اضافه کرد: کلاب بیمارستانی یعنی مجموعه ای از بیمارستان هایی که در زمینه گردشگری سلامت فعال می باشند و پتانسیل های بالایی برای ارائه خدمات دارند و باید بصورت برند مشخص به بازارهای هدف معرفی شوند. این کار نیازمند یک تیم مدیریتی قوی است که سابقه اجرائی و عملیاتی در این عرصه دارد. چنین تیمی باید برای بیمارستان ها برنامه ریزی کند تا آنان بتوانند آسان تر و برمبنای فرایندی تعریف شده و یکپارچه مجوزهای لازم را برای فعالیت در جذب بیماران بین المللی کسب کنند. وی افزود: استقرار فرایندهای IPD در بیمارستان ها، سیاستگذاری برای توسعه بازار جذب بیمار خارجی، آموزش پرسنل درباره ی نحوه برخورد با بیماران خارجی و مشاوره به پزشکان متخصص و درمانگر موضوعات خیلی مهمی هستند که اگر در یک بیمارستان اجرائی نشود، آن بیمارستان در توسعه خدمات درمانی به بیماران بین الملل گرفتار چالش خواهد شد. راشکی در توضیح بیشتر اهداف کلاب بیمارستانی و اهدافی که می تواند محقق کند، اظهار داشت: انجمن می خواهد کلاب بیمارستانی را در قالب بیمارستان های تحول گرا در مدیریت بیماران بین الملل بوجود آورد. در حقیقت کلاب بیمارستانی همین آموزش ها را ارائه می دهد و هم یک برند را تعریف می کند که به زودی در عرصه بین الملل با قدرت شناخته می شود و جایگاه خودرا متناسب با ظرفیت های موجود در کشور ما پیدا می کند. وی ادامه داد: مرحله اول این اقدام برنامه ریزی و عضوگیری است. سیاستگذاری، تعریف استراتژی و استقرار فرایندهای IPD در بیمارستان ها در مراحل بعدی قرار می گیرد که بطور موازی استراتژی تبلیغاتی، بازاریابی و برندسازی را در بازارهای هدف انجام می دهد. انجمن بنا دارد در تمامی نمایشگاه های بین المللی که در بازارهای هدف وجود دارد چه داخلی و چه خارجی با بهره گیری از این کلاب شرکت نماید و بیمارستان ها بتوانند در قالب این کلاب خودرا معرفی کنند. راشکی در پاسخ به این پرسش که برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی الان دراین زمینه فعال می باشند، این کلاب چه کمک اضافه تری به آنها می کند، اظهار داشت: در قالب این کلاب بطور قطع می توانیم با قدرت و انسجام بیشتر در این عرصه حضور یابیم. به نظر من این کلاب یکی از شاه کلیدهایی است که می تواند علاوه بر توسعه صنعت گردشگری سلامت کشور، دست غیرمتخصص هایی که غیرمسئولانه و فقط با هدف کسب سود وارد این عرصه شده اند را کوتاه کند و مانع از لطمه به اعتبار دیرینه پزشکی درخشان ایران شود. وی ادامه داد: ما در کشور هفت یا هشت فرد مؤثر و موفق در زمینه جذب توریست بین المللی سلامت داریم. هم اکنون و در دور تازه انجمن، فرایندها از نو تدوین شده و تعامل گسترده ای با موفق ترین بیمارستان های سراسر کشور آغاز نموده ایم. این شروع درخشان، امید زیادی برای تحقق اهداف و رسیدن به نتیجه به وجود آورده است.


منبع:

1401/11/21
12:11:09
5.0 / 5
418
تگهای خبر: آموزش , بازار , بهداشت , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک