اپتیک optlab
گزارش جدید محققان؛

2500 قدم در روز برای بهره گیری از فواید پیاده روی مناسب می باشد

2500 قدم در روز برای بهره گیری از فواید پیاده روی مناسب می باشد اپتیک: بررسی جدید بر روی 12 مطالعه دیگر، ابهام را در مورد مفیدترین تعداد قدم هایی که باید هر روز طی شود، روشن کرد.



به گزارش اپتیک به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، این مطالعه نشان میدهد که فواید پیاده روی با حدود ۲۵۰۰ قدم روزانه آغاز می شود و از آن به بعد بیشتر می شود.
با این حال، برای کاهش بهینه مرگ و میر ناشی از همه علل و خطر قلبی عروقی، فرد باید روزانه حدود ۹۰۰۰ و ۷۰۰۰ قدم راه برود.
در چند سال گذشته، مطالعات در تلاش بوده اند به این پرسش پاسخ دهند: "چند قدم در روز باید پیاده روی نماییم تا از مزایای سلامتی برخوردار شویم؟ " حال یک متا مطالعه جدید نتایج ۱۲ تحقیق از این دست را تحلیل و بررسی می کند و نتایج آن ممکنست قطعی ترین پاسخ را عرضه نماید.
این مطالعه نشان میدهد که فواید سلامتی از بین ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ قدم در روز آغاز می شود. برای قوی ترین دفاع در مقابل بیماریهای قلبی عروقی، حدود ۷۰۰۰ قدم روزانه عدد جادویی است (دقیقاً ۷۱۲۶)، و بیشترین کاهش در خطر مرگ و میر با حدود ۹۰۰۰ قدم در روز (۸۷۶۳ گام) رخ می دهد.
برای افرادی که ۲۵۰۰ قدم راه می روند، خطر مرگ به هر علتی ۸ درصد کاهش پیدا می کند در صورتیکه حوادث قلبی عروقی با ۲۷۰۰ قدم ۱۱ درصد کاهش پیدا می کند. با ۹۰۰۰ قدم در روز، احتمال مرگ زودرس تا ۶۰ درصد کاهش پیدا می کند. پیاده روی ۷۰۰۰ قدم احتمال ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی را تا ۵۱ درصد کم می کند.
نویسندگان این مطالعه همین طور دریافتند که مزایای سلامتی اضافی علاوه بر فواید مربوط به تعداد قدم ها، با سرعت متوسط و زیاد راه رفتن هم راه است.


منبع:

1402/08/16
09:28:58
5.0 / 5
263
تگهای خبر: بیمار , بیماری , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک