اپتیک optlab
در نشست خبری عنوان شد؛

ضرورت تأسیس مركز ملی رصد عوارض دارویی در كشور

ضرورت تأسیس مركز ملی رصد عوارض دارویی در كشور اپتیك: نایب رئیس كنگره آسیایی - اروپایی فارماكو اپیدمیولوژی بر ضرورت تأسیس مركز ملی رصد عوارض دارویی در كشور تاكید كرد.



به گزارش اپتیك به نقل از مهر، دكتر جمشید سلام زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری كنگره آسیایی ـ اروپایی فارماكو اپیدمیولوژی كه مقرر است از ۱۳ تا ۱۵ دی ماه در دانشگاه شیراز برگزار شود، اظهار داشت: پایش دارو بعد از ورود به بازار به هنگام مصرف از سال ۷۷ در سازمان غذا و دارو در قالب دفتر پیگیری عوارض نامطلوب دارویی دنبال می گردد.
وی با اشاره به آموزش نحوه پایش واكنش های نامطلوب دارویی به داروسازان بیمارستان ها اضافه كرد: هم اكنون یكی از مشكلات ما، رصد كردن عوارض دارویی در كشور است، چون این كار داوطلبانه انجام می گردد.
به گفته سلام زاده، با عنایت به داوطلبانه بودن، رصد عوارض دارویی در نتیجه انگیزه زیادی برای گزارش دادن توسط تیم درمان وجود ندارد و بعنوان گزارش های كمتر از واقعیت تلقی می گردد.
نایب رئیس كنگره آسیایی ـ اروپایی فارماكو اپیدمیولوژی با اشاره به عوارض دارویی كه وجود دارد، اظهار داشت: لازم است مركز ملی واكنش های نامطلوب دارویی در كشور راه اندازی شود تا بتواند به بحث های تجویز و مصرف منطقی دارو، یك رویكرد علمی بدهد.
وی با اشاره به اینكه هیچ الزامی در عرضه گزارش عوارض دارویی وجود ندارد، خاطرنشان كرد: این مورد در همه جای دنیا همین طور است و تنها شامل كشور ما نمی شود.
سلام زاده در عین حال بر موظف بودن تیم درمان برای عرضه گزارش های عوارض های شدید و حاد دارویی تاكید كرد و اظهار داشت: این عوارض از یك سردرد تا مرگ بیمار را شامل می گردد.

1396/10/07
20:30:19
5.0 / 5
5361
تگهای خبر: بیمار , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک