اپتیک optlab
رئیس انجمن متخصصان مغزواعصاب خبر داد:

تصادفات رانندگی از علل مبتلا شدن به صرع در ایران

تصادفات رانندگی از علل مبتلا شدن به صرع در ایران اپتیك: تهران- ایرنا- رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران با بیان این كه شمار مبتلایان به صرع در ایران 2، 5 برابر كشورهای اروپایی است، اظهار نمود: تصادفات رانندگی و مجروحیت جنگی دو علت اصلی مبتلا شدن به صرع در ایران به حساب می آید.


به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از انجمن صرع ایران، دكتر حسین پاكدامن در افتتاحیه چهاردهمین كنگره بین المللی صرع كه در بیمارستان میلاد اصفهان در حال برگزاری است، اظهار نمود: از سال قبل به علت اهمیت درمان بیماران مصروع و كمك به كنترل صرع در آنها طرح ملی اپیدمیولوژی صرع شروع شد تا بتوانیم آمار دقیقی از بیماران مصروع اعلام نماییم.
وی اضافه كرد: بررسی و تحقیقات دقیق كه با كمك یك تیم 30 نفره صورت گرفت، نشان داد كه آمار صرع در ایران 2. 5 برابر آمار كشورهای اروپایی و حتی بعضی از كشورهای شرقی است.
رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران اظهار نمود: هر چند آمار استانی از میزان مبتلایان وجود ندارد ولی بر مبنای ارتباط تصادفات با صرع، بیشترین مبتلایان هم باید در استان هایی باشند كه بیشترین آمار تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان این كه اگر صرع طولانی شود، اختلالات مغزی و اختلالات خلقی همچون افسردگی و اضطراب و مرگ ناگهانی برای بیمار تولید می شود، اظهار داشت: هرچند صرع نسبت به سایر بیماری های مغز و اعصاب شیوع كمتری دارد ولی از لحاظ درمانی اهمیت آن بیشتر است.
وی در مورد هزینه درمان صرع در ایران اظهار داشت: بیماران مصروع در ایران تحت پوشش بیمه قرار دارند و هزینه سالانه درمان آنها حدود 50 دلار است درحالی كه در كشورهای دیگر همچون كشورهای اروپایی هزینه داروی این بیماران به تنهایی یك تا سه هزار دلار است.
چهاردمین كنگره بین المللی صرع در محورهای تشخیص صرع همچون نوار مغزی، ام آر ای، روش های درمانی جدید در افراد پیر و همینطور در زنان، اطفال و نوزادان، جنبه های روانی صرع از امروز تا ششم بهمن ماه برگزار می گردد.
طی سه روز برگزاری این كنگره حدود 50 سخنرانی ایرانی و خارجی و هفت سخنران از دانشگاه های كشورهای كانادا- برزیل-ایتالیا- اتریش و استرالیا حضور دارند.

** صرع
صرع به واقع یك اختلال سیستم اعصاب مركزی ( اختلال عصبی ) است كه در آن فعالیت سلول های عصبی در مغز مختل می گردد و سبب تشنج می گردد كه در خلال آن تجربه رفتار غیر عادی، نشانه ها و احساس، همچون از دست دادن هوشیاری رخ می دهد.
علائم تشنج متفاوت می باشد بعضی از افراد مبتلا به صرع، به هنگام تشنج به سادگی برای چند ثانیه مستقیم خیره می شوند در حالیكه برخی بارها و بارها دست و یا پاهای خویش را حركت یا كشش ها ناگهانی می دهند.
تشنج به اختلال عملكرد فیزیولوژیك قشر مغز گفته می گردد كه در آن تخلیه الكتریكی غیر طبیعی و همزمان دسته ای از سلول های مغزی به صورت موقت و گذرا تولید می گردد.
به گزارش انجمن صرع ایران، اگر این وضعیت تنها یك بار تولید شود یا اینكه در زمینه بیماری دیگری (مانند كمبود كلسیم یا كاهش قند خون) باشد، تشخیص صرع داده نمی گردد، بلكه زمانی گفته می گردد كه این وضعیت'epilepsy' یا 'صرع' است كه حملات تكرار شونده باشند.
در واقع صرع یك بیماری مزمن است كه در آن حمله های تشنج به شكل یا اشكال خاصی هر از چند گاه تولید می گردد.
صرع انواع مختلفی دارد كه بر حسب چگونگی خصوصیات آن از لحاظ بالینی و یا الكتروفیزیولوژیك -كه در نوار مغزی نشان داده می شود- طبقه بندی می گردد.
علمی**1834
تنظیم: ناهید شفیعی **انتشار: محتشمی پور


1396/11/05
13:38:38
5.0 / 5
4638
تگهای خبر: بیمار , بیماری , درمان , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک