فعالان زنجیره تامین دارو در تهران گردهم می آیند
به گزارش اپتیک، همزمان با شروع فصل پاییز، مقرر است 736 شرکت داخلی و خارجی در حوزه دارو و صنایع وابسته، دستیافته های خویش را در تهران به نمایش بگذارند.
به گزارش اپتیک به نقل از مهر، دهمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) از دوم تا چهارم مهر ۱۴۰۴ در مصلای امام خمینی (ره) تهران انجام می شود. این رویداد که با شعار «پایداری، تاب آوری و نوآوری در زنجیره تأمین دارو» طراحی شده است، به عنوان بزرگ ترین گردهمایی تخصصی صنعت داروسازی ایران، امسال نیز میزبان صدها شرکت داخلی و خارجی خواهد بود. توسعه صادرات دارو و تقویت روابط بین المللی، پیشرفت تاب آوری زنجیره تأیم دارو در بحران ها، معرفی فناوری های پایدار برای کاهش هدررفت منابع و انرژی همچون محورها و اهداف کلان در نمایشگاه دهم ایران فارما است. این رویداد که با همکاری و همراهی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و وزارت بهداشت برگزار می شود، طی سه روز برگزاریداروسازان، محققان، سرمایه گذاران، دانشجویان و فعالان حوزه سلامت خواهد بود.
گام های بلند بین المللی
نمایشگاه امسال، علاوه بر پوشش تمامی حلقه های زنجیره تأمین تولید و توزیع دارو در کشور با حضور تعداد قابل توجهی از شرکت های خارجی، نقش بی نظیری در شکل گیری رویدادهای بین المللی حوزه سلامت ایفا می کند. این نمایشگاه که امسال با حضور ۷۳۶ شرکت داخلی و خارجی از ۲۸ کشور جهان و همینطور نمایندگان هیأت های تجاری این کشورها در تهران برگزار می شود، به یکی از بزرگ ترین رویدادهای دارویی منطقه تبدیل گشته است. شرکت های حاضر در این دوره از کشورهای آرژانتین، اتریش، بلژیک، کانادا، چین، جمهوری چک، انگلستان، فرانسه، فنلاند، آلمان، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، هند، ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، ژاپن، هلند، پرو، لهستان، پرتغال، کره جنوبی، اسپانیا، سوئیس، سوئد، تایوان، ترکیه و امارات متحده عربی هستند. این کشورها به شکل مستقیم یا از راه نمایندگان ایرانی خود مبادرت به معرفی محصولات و خدمات در ایران فارما خواهند کرد. نمایشگاه بین المللی ایران فارما شامل بخش های اصلی و رویدادهای جانبی زیادی است. نمایش آخرین موفقیتهای شرکت های تولیدکننده دارو، مواد اولیه، مکمل های غذایی و تجهیزات داروسازی بعلاوه ایفای نقش بازیگران سایر حلقه های زنجیره تأمین در قسمت اصلی و نمایشگاهی ین رویداد صورت می گیرد. همینطور حضور شرکت های پیشرو با تمرکز بر ارائه سیستم های انتقال مواد دارویی و تجهیزات صنعتی تشکیل دهنده بخشی از غرفه های نمایشگاهی است. بعلاوه معرفی راهکارهای دیجیتال در مدیریت زنجیره تأمین و تولید دارو، نمایش تجهیزات پیشرفته بسته بندی و ماشین آلات داروسازی طبق استانداردهای جهانی از نگاههای همه ایران فارما در این بخش بوده است. البته در دهمین دوره ایران فارما علاوه بر بخش اصلی نمایشگاهی، پنج فضای کلیدی برای فعالیتهای مختلف درنظر گرفته شده است. ۱- ایران فارما استیج؛ فضایی برای نقد و بررسی حکمرانی خوب در صنعت دارو ایران فارما استیج فرصتی را فراهم می آورد با حضور فعالان دولتی و خصوصی، مباحث کلیدی در سیاست گذاری، اقتصاد و مدیریت دارو بررسی شود. ۲- ایران فارما کانکت؛ پنجره ای به طرف تجارت بین الملل ایران فارما کانکت بستری برای شبکه سازی میان مدیران شرکت های داخلی و خارجی فعال در زنجیره تأمین دارویی است. از راه نشست ها و جلسات B۲B و G۲B، شرکت کنندگان می توانند با پتانسیل های همکاری آشنا شده و فرصت های تجاری جدیدی ایجاد کنند. ۳- ایران فارما بریج؛ پلی میان سرمایه گذاران و نوآوران ایران فارما بریج فضایی تخصصی برای معرفی ایده های نوآورانه به سرمایه گذاران است. این پلت فرم به استارتاپ ها و شرکت های فناور در حوزه داروسازی کمک می نماید تا پروژه های خویش را به سرمایه گذاران معرفی کرده و از فرصت های شبکه سازی و رشد بهره مند شوند. ۴- پردیس ایران فارما؛ مرکز هم افزایی دانشجویان و نخبگان علمی پردیس ایران فارما (ایران فارما کمپس) فضایی برای پیشرفت دانش و مهارت دانشجویان و آماده سازی آنان برای ورود به صنعت داروسازی است. این فضا محیطی پویا برای شبکه سازی، ارتباط صنعت و دانشگاه، و توسعه حرفه ای دانشجویان فراهم می آورد. ۵- ایران فارما کَست؛ ستاد رسانه ای نمایشگاه ایران فارما ایران فارما کَست فضایی برای تبادلات رسانه ای و تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت است. این فضا بستری برای مصاحبه های اختصاصی و تعامل میان شرکت های حاضر در نمایشگاه، متخصصان حوزه سلامت، رسانه ها و مردم بوجود آورده و به انتشار آخرین موفقیتهای علمی و صنعتی کمک می نماید.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵