اپتیک optlab

دارورسانی مستمر با استفاده از نانومواد خودسامان

دارورسانی مستمر با استفاده از نانومواد خودسامان اپتیك: تهران - محققان دانشگاه نورث وسترن مكانیزمی را طراحی كردند كه امكان دارورسانی مستمر با استفاده از نانومواد خودسامان (self-assembled) را فراهم می كند.


به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس دیلی، هم اكنون سیستم های متداول دارو رسانی با استفاده از نانو مواد، از پلیمرهایی بهره می گیرند كه بعد از اتمام فرآیند دارورسانی، همچنان در بدن باقی می مانند.
اما محققان نوعی نانوماده رشته ای ساختند كه بعد از تزریق به بدن بیمار به سرعت ساختاری شبیه به ژل تولید می كنند و به مدت چندین ماه به صورت مستمر ذرات حاوی دارو را در بدن آزاد می كنند. در این مكانیزم ساختار ژل به نانوذرات حامل دارو تبدیل می گردد و بعد از تحویل تمام دارو در بدن، هیچ ماده اضافی در بدن باقی نمی ماند.
محققان برای بررسی صحت عملكرد این مكانیز از مدلهای حیوانی استفاده كردند و توانستند داروهای موردنظر را در یك بازه یك ماهه به صورت كاملا كنترل شده به بافت های موردنظر برسانند.
اكنون محققان در تلاشند تا این سیستم را بر مبنای بیماری های مختلف تغییر دهند و مناسب ترین مكانیزم را برای دارورسانی در هر بیماری تولید كنند.
این شیوه جدید برای شیمی درمانی، هورمون درمانی و تحویل داروهای ترمیم كننده زخم ها كاربرد دارد.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications انتشار یافته است.
علمی (6)**9259**1440
مترجم: سپیده كاشانی** انتشار: گلشن


1396/11/24
13:55:34
5.0 / 5
4549
تگهای خبر: بیمار , بیماری , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک