اپتیک optlab

نقش موثر رژیم غذایی در برنامه ریزی سلول ها

نقش موثر رژیم غذایی در برنامه ریزی سلول ها اپتیك: تهران- نتایج مطالعات جدید نشان داده است رژیم غذایی افراد در برنامه ریزی سلول ها نقش زیادی دارد و رژیم غذایی ناسالم می تواند سلول های نابالغ را به سمت تبدیل شدن به سلول های چربی بالغ سوق دهد.


به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، سلول های چربی نابالغ طی یك فرآیند 24 ساعته به نام دستورالعمل اپی ژنتیك، به سلول های چربی بالغ تبدیل می شوند. این تغییرات زمانی اتفاق می افتد كه سلول ها در معرض یك اسید چرب به نام پالمیتات یا هورمونی به نام TNF-alpha قرار گیرند.
سلول های نابالغ سلول هایی هستند كه هنوز برای یك عملكرد خاص در بدن، مانند سلول های چربی یا عضلات، برنامه ریزی نشده اند. مطالعات محققان مركز تحقیقات نوو نوردیكس در دانشگاه كپنهاگ نشان داده است اسید چرب پالمیتات یا هورمون TNF-alpha رشد سلول ها و فرآیند تبدیل آنان به سلول های بالغ را تحت تاثیر قرار داده و مختل می كنند؛ در واقع این اختلال، بیشتر در افراد چاق یا بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 دیده می گردد.
در ادامه مطالعات آمده است پالمیتات بیشتر با استفاده از رژیم غذایی وارد بدن می شود؛ مواد غذایی حاوی چربی های اشباع مانند گوشت قرمز و محصولات لبنی پرچرب، حاوی مقادیر بالای پالمیتات هستند. از طرفی هورمون TNF-alpha در زمان بیماری های التهابی در بدن ترشح می گردد و افراد چاق سطوح بالاتری از این هورمون را دارند زیرا چاقی با التهاب رابطه مستقیم دارد.
این مطالعه راهكارهای موثری را در زمینه معكوس كردن تولید سلول های چربی پیش روی محققان قرار می دهد.
نتایج این مطالعه در نشریه Obesity انتشار یافته است.
علمی (6) ** 9259**1834


1397/02/02
12:59:10
5.0 / 5
4660
تگهای خبر: بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک