اپتیک optlab

شبكه ایرانیان متخصص سرطان در اروپا

شبكه ایرانیان متخصص سرطان در اروپا اپتیك: تشكیل شبكه ایرانیان متخصص سرطان در اروپا در نشست سه جانبه پژوهشكده معتمد جهاد دانشگاهی، بنیاد فرهیختگان ایران در اروپا و رایزنی علمی فناوری ایران در اروپا، تصویب گردید.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پژوهشكده معتمد جهاد دانشگاهی (مركز تحقیقات سرطان)، نشست سه جانبه ای با حضور روسای پژوهشكده معتمد جهاد دانشگاهی، بنیاد فرهیختگان ایرانی در اروپا و رایزنی علمی و فنآوری جمهوری اسلامی در اروپا، در شهر بروكسل، به میزبانی رایزن علمی و فناوری ایران در اروپا برگزار شد.
در این نشست ابتدا دكتر كیوان مجیدزاده، رییس پژوهشكده معتمد جهاد دانشگاهی (مركز تحقیقات سرطان) ضمن تشریح وضعیت سرطان و تحقیقات و درمان آن در كشور، مشكلات، توانمندی ها و پیشرفت های محققان و متخصصان ایرانی را تشریح كرد.
وی همچنین درخصوص پروژه های مشترك پژوهشكده معتمد (مركز تحقیقات سرطان) با مراكز معتبر اروپایی به خصوص با دانشگاه های آمستردام، لایدن و آیندهوون هلند و نیز عضویت این پژوهشكده در كنسرسیوم جهانی ژنتیك سرطان پستان، گزارش جامعی ارایه كرد.
سپس دكتر رامین صرامی فروشانی، رییس بنیاد فرهیختگان ایرانی در اروپا (آیسفا) ضمن تشریح توانمندی های فنی موجود در اروپا، بر اهمیت استفاده از ظرفیت ارزشمند متخصصان ایرانی مقیم اروپا تاكید كرد.
وی افزود: با پشتیبانی مستمر و موثر رایزنی علمی در اروپا، شبكه های حرفه ای و تخصصی نخبگان و فرهیختگان ایرانی در علوم و فناوری های مختلف توسط ایسفا در حال شكل گیری است كه یقینا در حمایت علمی و فنآوری كشورمان مثمرثمر بوده و زمینه به فعالیت رساندن و استفاده از پتانسیل بالقوه نخبگان ایرانی مقیم خارج را بیش از پیش فراهم خواهد آورد.
در ادامه دكتر قادر قربانی اصل نماینده علمی جمهوری اسلامی در اروپا ضمن تاكید بر گسترش و حمایت از شبكه های متخصصین ایرانی در اروپا پیشنهاد كرد كه برنامه ریزی اجرائی تشكیل شبكه متخصصان ایرانی سرطان مستقر در اروپا توسط آیسفا و پژوهشكده معتمد انجام گیرد و رایزنی علمی و فناوری در اروپا نیز حمایت های لازم را در این خصوص به عمل آورد.
در راستای این پیشنهاد، مقرر شد كه شبكه ای متناظر از متخصصان داخلی توسط پژوهشكده معتمد در داخل كشور نیز شكل گیرد و با تبیین و ایجاد یك مكانیسم پویا با حمایت رایزنی علمی و فناوری، ارتباط بین این دو شبكه تقویت شود و زمینه همكاری های بیش از پیش متخصصین سرطان در داخل و خارج از كشور فراهم شود تا تحقیقات و پروتكل های درمانی در خصوص این بیماری را بهبود و ارتقا بخشد.
علمی (1) ** 1201 **
دریافت كننده: عبدالكریم جبارپور* انتشار: محتشمی پور

 

1396/07/10
21:00:44
5.0 / 5
4648
تگهای خبر: پزشك , بیماری , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک