اپتیک optlab

واكسن جدید برای درمان ذات الریه

واكسن جدید برای درمان ذات الریه اپتیك: محققان آمریكایی واكسن جدیدی ابداع كرده اند و می گویند نه تنها 72 شكل باكتری ذات الریه به نام استرپتوكوك پنومونیه (S. pneumoniae) را هدف قرار می دهد بلكه می تواند اشكال آینده این بیماری را هم پیش بینی نماید.


به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، این واكسن جدید كه در دانشگاه 'بوفالو' در آمریكا روی حیوانات آزمایشگاهی آزمایش شده، نسبت به 23نوع از شایع ترین اشكال باكتری مولد بیماری ذات الریه یك واكنش ایمنی بوجود آورده است. این 23 شكل باكتری ذات الریه هم اكنون توسط واكسن های Prevnar 13 و Pneumovax 23 پوشش داده می شوند.
بر اساس اعلام مراكز كنترل و پیشگیری از بیماری، ذات الریه سالانه عامل مرگ حدود یك میلیون كودك زیر پنج سال در جهان است.
'بلان پفییر' استادیار مهندسی شیمی و بیولوژیكی در دانشگاه دانشكده مهندسی و علوم كاربردی بوفالو اعلام نمود كه پیشرفت هایی در مبارزه با گسترش ذات الریه بخصوص در میان كودكان صورت گرفته است، اما اگر بخواهیم برای همیشه از این بیماری رهایی یابیم باید واكسن های هوشمندتر و باصرفه تری ابداع كنیم.
واكسن هایی مانند Prevnar 13 و Synflorix با اتصال به پلی ساكاریدهای منحصر به فرد در هر گونه باكتری ذات الریه با استفاده از یك پروتئین مشترك به نام CRM197 عمل می كنند و یك پیوند كووالانسی (یك نوع پیوند شیمیایی) را تولید می كنند. این پیوند كووالانسی سبب می گردد كه بدن بتواند باكتری را قبل تولید كلونی پیدا كرده و از بین ببرد.
اما روش تولید پیوندهای كوولانسی برای هر گونه باكتری S. pneumoniae برای دانشمندان پر هزینه و وقت گیر است. از دیگر تبعات منفی این نوع ایمنی سازی این است كه این واكسن بدن را وادار می كند انواع باكتری مورد هدف را حتی درصورت عدم حمله به بدن ریشه كن كند.
چارلز جونز از دانشگاه بوفالو اظهار داشت: واكسن های متعارف به طور كامل باكتری ها را از بدن دفع می كنند اما اكنون می دانیم كه باكتری ها و به مفهوم جامع تر میكروبیوم برای حفظ سلامتی مفید هستند.
به گفته این محقق، اما اكنون این توانایی را داریم كه با استفاده از واكسن جدیدی كه در حال ساخت ان هستیم، باكتری را تحت كنترل قرار داده و تنها در صورت خروج از كلونی برای تولید بیماری، به آن حمله كنیم.


 

1396/07/29
15:34:58
5.0 / 5
5066
تگهای خبر: بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک