اپتیک optlab
یك متخصص بیماری های داخلی هشدار داد

بروز بیماری های عفونی تا چند ماه آینده در مناطق سیل زده

بروز بیماری های عفونی تا چند ماه آینده در مناطق سیل زده اپتیك: یك متخصص بیماری های داخلی با اشاره به وقوع سیلاب اخیر در كشور نسبت به جلوگیری از بروز بیماری های عفونی در این مناطق تا چند ماه آینده آگهی داد.



كیوان الچیان در حاشیه برگزاری سی امین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران در مركز همایش های رازی به خبرنگار مهر اظهار داشت: ایران یكی از كشورهای بلاخیز است كه همواره در آن شاهد وقوع حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله، رانش زمین، طوفان و … هستیم و بر این اساس لزوم پیدا می كند نگاه ما نسبت به اورژانس تغییر كرده و مردم را نسبت به آموزش احیای اولیه آماده سازیم.
وی با عنوان این مطلب كه زیرساخت های كشور در امتداد خدمات رسانی به مردم بنا نشده است، اضافه كرد: اگر زلزله ای در تهران بیاید علاوه بر اینكه هزاران نفر مصدوم خواهند شد، اورژانس ما آمادگی خدمات رسانی به این تعداد از مصدومان و مجروحان را نخواهد داشت. از این رو لزوم دارد نسبت به آموزش همگانی برای احیای اولیه در برخورد با حوادث خاص تلاش نماییم.
دبیر اجرایی كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران اشاره كرد: در واقع ركن اصلی كار ما می بایست آموزش همگانی احیای اولیه برای همه مردم باشد برای اینكه در زمان وقوع حادثه، دستگاه های خدمات رسان همچون هلال احمر و اورژانس قادر به دسترسی به مردم لطمه دیده در حوادث نیستند.
این متخصص بیماری های داخلی در ادامه به عوارض ناشی از سیل در كشور اشاره و اشاره كرد: پس از وقوع سیل ما شاهد وجود آب های آلوده و همین طور رشد حیوانات موذی و جانوران گزنده و به دنبال آن بروز بیماری های عفونی در این مناطق هستیم بطوریكه تخمین زده می شود بین ۶ تا ۷ ماه این قبیل عوارض در مناطق سیل زده باقی می ماند.
الچیان اضافه كرد: از این رو لازم است برای پیشگیری از هجوم عفونت های روده ای، بیماری های گوارشی و پوستی، نیروهای اورژانس پزشكی در محل باقی بمانند.

1398/02/03
15:50:31
5.0 / 5
4336
تگهای خبر: آموزش , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک