اپتیک optlab
عضو شورای عالی نظام پرستاری مطرح كرد؛

پرستاران از همراهی با پزشك خانواده محروم شده اند

پرستاران از همراهی با پزشك خانواده محروم شده اند اپتیك: عضو شورای عالی نظام پرستاری كشور، از دیده نشدن مراقبت های پرستاری در نسخه هجدهم پزشك خانواده به شدت انتقاد كرد.



به گزارش اپتیك به نقل از مهر، كامران سیفی پور روز چهارشنبه در نطق پیش از دستور جلسه شورای عالی نظام پرستاری، اظهار داشت: پرستاری یك حرفه اجتماعی است و سنگر سلامت نمی تواند خالی از پرستار باشد.
وی با عنوان این مطلب كه جامعه بدون مراقبت جامعه ای ناسالم خواهد بود، اضافه كرد: باید بپذیریم چشم انداز سیاستگذاری در حوزه پرستاری هنوز در داخل بیمارستان ها انجام می گردد و این یك ضعف است.
سیفی پور با اشاره به ابلاغ نسخه هجدهم برنامه پزشك خانواده، تصریح كرد: متاسفانه در این برنامه حتی یك كلمه از مراقبت های پرستاری نام برده نشده است.
عضو شورای عالی نظام پرستاری كشور با عنوان این مطلب كه ۴۸ درصد جمعیت كشور در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند، اضافه كرد: با این وضعیت، باید گفت این درصد از جمعیت از مراقبت های پرستاری محروم شده اند و این ظلم به جامعه پرستاری است.
وی همینطور به اسناد بالادستی اشاره نمود و اظهار داشت: در این اسناد هم به پرستاری توجه نشده است، بطوریكه در ۵ هزار مركز درمانی و بهداشتی كشور، پرستاری دیده نشده است.
سیفی پور تصریح كرد: جامعه پرستاری خواستار خدمت در این مناطق است و از نماینده وزیر كه در جلسه حضور دارند، انتظار داریم خواسته های ما را انعكاس دهند.
وی با اشاره به شرح وظایفی كه برای پرستاران تعریف شده است، اظهار داشت: تولید شرح وظایف بدون در نظر گرفتن نیروی انسانی مورد نیاز، شدنی نیست. بطوریكه آموزش بیمار به پرستار محول شده اما زیرساخت ها فراهم نیست.
سیفی پور با گلایه از افزایش حجم كار پرستاری بدون تامین نیروی انسانی، اضافه كرد: با این وضعیت، آموزش مداوم پرستاران به محاق می رود، بطوریكه این آموزش فقط در مراكز استان ها انجام می گردد.
عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به وجود ۵ هزار درمانگاه خصوصی كه می بایست حداقل ۸ پرستار زن و مرد را بكار گیرند، ادامه داد: این درمانگاه ها ۴۰ هزار نیروی پرستاری نیاز دارند، اما بررسی ها نشان داده است بیشتر از ۵ هزار پرستار در این مراكز بكار گرفته نشده اند.
وی به مبحث صلاحیت حرفه ای اشاره نمود و اضافه كرد: هم اكنون مدیران مراكز خصوصی از نیروهای غیرحرفه ای استفاده می نمایند كه این مسئله برای صلاحیت حرفه ای پرستاری تهدید باشد.
سیفی پور با اشاره به بحران بیكاری در كشور، اظهار داشت: بیم آن می رود كه افراد غیرحرفه ای به حرفه پرستاری هجوم بیاورند و نظارتی هم نیست.

1396/12/09
14:07:17
5.0 / 5
4540
تگهای خبر: بیمار , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک