اپتیک optlab

موفقیت پرورش روده انسان در آزمایشگاه

موفقیت پرورش روده انسان در آزمایشگاه به گزارش اپتیك پژوهشگران از پرورش موفقیت آمیز روده انسان در محیط آزمایشگاه و پیوند آن به موش ها خبر دادند؛ گفته می گردد این موفقیت زمینه ابداع درمان های جدیدی را جهت اختلالات جدی روده هموار خواهد ساخت.


به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه دیلی میل، این موفقیت می تواند بر بحران كمبود اهدای روده غلبه كند و به ابداع درمان های بهتری برای بیماری كرون (یكی از بیماری های التهابی روده) و حتی سرطان منجر شود.
محققان آزمایشگاه علوم پزشكی هاروارد در امریكا می گویند این موفقیت زمینه ساخت بافت ها را برای بیماران بطور انحصاری و بدون هیچ گونه خطر پس زدگی میسر می سازد.
این روش شامل ساخت یك داربست بیولوژیكی سه بعدی از جنس سلول های بنیادی انسان به نام iPSCs (سلول های بنیادی پرتوان القایی) می گردد.
زمانی كه این داربست ها به موش ها پیوند زده شد، توانستند مواد غذایی را به جریان خون برسانند.
این نتیجه می تواند چشم انداز درمان سندرم روده كوتاه را -- وضعیتی كه بیماران قسمت بزرگی از روده خویش را به علت تروما، جراحی یا بیماری مانند تومورهای دستگاه گوارش، از دست می دهند-- بهبود بخشد.
پیوندهای روده یكی از بالاترین میزان پس زدگی را دارند؛ زیرا روده ها مملو از سلول های سیستم ایمنی فرد اهدا كننده هستند و این سلول ها بخصوص نسبت به حمله سیستم ایمنی فرد دریافت كننده صدمه پذیرند.
دكتر 'هارلد اوت' استادیار جراحی در دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی هاروارد در آمریكا اظهار داشت: در گام های بعدی این پیوندها بالغ تر می شوند تا ساختاری به اندازه روده انسان پیدا كنند.
این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

 

1396/07/19
19:45:05
5.0 / 5
4663
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک