اپتیک optlab
معاون بهداشت وزارت بهداشت:

دوره پودمانی پزشك خانواده مصداق عدالت آموزشی است

دوره پودمانی پزشك خانواده مصداق عدالت آموزشی است به گزارش اپتیك معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاكید بر اینكه دوره پودمانی پزشك خانواده مصداق عدالت آموزشی است، اظهار داشت: پزشك خانواده باید خاصیت های شخصیتی و مهارتی را بیاموزد كه از پزشك صرف درمانی متفاوت می باشد.


به گزارش اپتیك به نقل از ایسنا، دكتر علیرضا رئیسی امروز در مراسم رونمایی از دوره پودمانی مجازی آموزش پزشك خانواده كه در دانشگاه علوم پزشكی مجازی برگزار شدافزود: با عنایت به راه اندازی پرونده الكترونیك یكی از برنامه های مورد نیاز آموزش الكترونیك است كه ارتباط و انتقال راحت داده ها و اطلاعات را سهولت می بخشد. در واقع آموزش الكترونیك پزشكان خانواده یكی از مصادیق عدالت آموزشی برشمرد و حذف كاغذ از آزمون ها و آموزش های الكترونیك در امتداد عدالت آموزشی صورت میگیرد.
وی در ادامه اشاره كرد: ما برای اجرای بهتر پزشكی خانواده در كشور نیاز به افرادی داریم كه بیشتر از معمول بدانند شاید یكی از دلیلهای ناكامی پزشك خانواده نبود آموزش های لازم در این زمینه بوده است. اما پزشك خانواده باید خاصیت های شخصیتی و مهارتی را بیاموزد كه از پزشك صرف درمانی متفاوت می باشد. مهمترین نقش امنیت سلامت كشور را پزشكان خانواده بر عهده دارند و در برنامه آموزشی پزشك خانواده این نقش گنجانده شده است.
به گفته معاون وزیر بهداشت، بین ۹۰ تا ۹۵ درصد نیاز پایه ای سلامت جامعه را باید پزشك خانواده ایفای نقش كند و بعنوان جامعه نگر، خانواده نگر و ترویج كننده سلامت فعالیت كند و جامعه خودرا توانمندساز كند. ضمن اینكه پزشك خانواده باید توانمندی داشته باشد كه با زبان خود جامعه با آنها صحبت كند و در عین حال با دید پژوهشگری بتواند مسائل پزشكی منطقه را بررسی كند.
رییسی همین طور توانایی مدیریت محیط و مراكز تحت پوشش، نقش هدایت كنندگی در پزشكی، ارجاع به فرد و جای مناسب، قدرت حل مسئله، قدرت تحلیل و مهارت های ارتباطی را از مهمترین خاصیت های پزشك خانواده دانست و اظهار نمود: یك پزشك خانواده باید تفكر نقادانه و استدلال بالینی داشته باشد و بتواند با دستیابی به اطلاعات جدید و مهارت كارگروهی و همین طور مسئولیت پذیری و انگیزه كار خودرا انجام دهد.
معاون وزیر بهداشت درانتها اشاره كرد: یكی از الزاماتی كه برای دوره پودمانی پزشك خانواده و این برنامه آموزشی باید در نظر بگیریم تفاوت سرانه برای افرادی كه دوره پودمانی را می گذرانند با سایر افراد است. معاونت بهداشتی این مساله را مدنظر قرار می دهد كه افرادی كه دوره های پودمانی پزشك خانواده را بگذرانند در سرانه با سایر افراد متفاوت باشند. الان نیز متخصصان پزشك خانواده ۴۰ درصد افزایش سرانه نسبت به دیگران دارند.




منبع:

1398/09/04
23:28:35
5.0 / 5
4083
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک