اپتیک optlab
معاون درمان وزارت بهداشت؛

تاسیس مراكز غربالگری سرطان در ایران

تاسیس مراكز غربالگری سرطان در ایران به گزارش اپتیك معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تاسیس ۱۳۰مركز غربالگری سرطان در كشور اظهار داشت: تشخیص، ثبت، درمان، گادلاین نویسی برای بیماران سرطانی در حال انجام می باشد.


به گزارش اپتیك به نقل از مهر، دكتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در دومین كنگره بین المللی سرطان غرب آسیا اظهار داشت: یكی از مهم ترین معضلات امروز ما در حوزه سلامت و هزینه سلامت بیماری سرطان است. یكی از علت های اصلی مرگ و میر و ناتوانی این بیماری است. وی اضافه كرد: یكی از مهم ترین موانع دسترسی به سرطان، نیروی انسانی آموزش دیده است كه در كشور ما تعداد متخصصین و فوق تخصص به تعداد كافی است اما در نیروهای میانی عقب ماندگی داریم. جان بابایی اظهار نمود: ثبت بیماری سرطان یكی از اساسی ترین كارها در حوزه ثبت بیماری هاست. در سه سال اخیر در وزارت بهداشت ثبت آن را انجام می گردد.
ثبت بیماری سرطان از این جهت مهم است تا بتوانیم تشخیص دهیم كه سیاستگذاری ما صحیح است یا خیر. وی ادامه داد: قسمت اعظمی از سهم حوزه سلامت ما، سهم درمان می گردد. در حالی كه باید روی غربالگری تمركز كنیم. وزارت بهداشت ساخت مركز تیپ یك را آغاز كرده و هم اكنون صدو سی مركز در كشور تاسیس شده است كه ۹۰درصد آن قابل بهره برداری هستند. معاون درمان وزارت بهداشت: بررسی سرطان سینه و پروستات هم بزودی شروع خواهد شد و از همه همكاران مرتبط با بیماری سرطان خواهان همكاری هستیم تا بتوانیم تا سال بعد این مجموعه را كامل كنیم. جان بابایی اظهار داشت: باید شرایطی را فراهم كنیم كه متخصصین رشته های مختلف بتوانند با هم در یك مركز با تفكر جمعی كار كنند و در مراكز تیپ سه كه جراحی های پیشرفته در آن انجام می گردد متخصصین رشته های مختلف بهترین تصمیم را برای بیمار بگیرند. وی اضافه كرد: نوشتن پروتكل ها و گادلاین ها برای بیماری سرطان از دیگر اقدامات وزارت بهداشت است. با عنایت به گادلاین های دیگر كشورهای دنیا، گادلاینی متناسب با كشورمان خواهیم نوشت كه بتوانیم ارزیابی بهتری از سیاستگذاری خود داشته باشیم. از همین راه می توان سطح بندی خدمات را هم انجام داد. جان بابایی در آخر اضافه كرد: تشخیص، ثبت، درمان، گادلاین نویسی و سطح بندی خدمات برای بیماری سرطان در حال انجام می باشد و درصددیم برای دیگر بیماری ها هم انجام دهیم.
 

1396/09/09
22:41:21
5.0 / 5
5521
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک