اپتیک optlab
نایب رئیس كمیسیون بهداشت مجلس؛

مراكز درمانی پایتخت برای زلزله بالای ۷ ریشتر آماده نیستند

مراكز درمانی پایتخت برای زلزله بالای ۷ ریشتر آماده نیستند اپتیك: نایب رئیس كمیسیون بهداشت مجلس با تاكید بر بهره برداری از تخت های جدید بیمارستانی در تهران، اظهار داشت: امكانات درمانی تهران هم اكنون پاسخگوی زلزله با قدرت بیش از ۷ ریشتر نیست.



به گزارش اپتیك به نقل از مهر، محمدحسین قربانی درباره كمبود جدی تخت های بیمارستانی در تهران، تصریح كرد: درزمان وقوع بحران در گام اول رسانه ها باید فضای كشور را آرام كنند، هر چند كه در زمان وقوع بحران نه تنها در تهران بلكه در تمامی استان ها با خیلی از كمبودها، مشكلات و موانعی مواجه خواهیم بود؛ البته با حجم ۱۵ میلیون نفری جمعیت تهران به وی‍ژه در بافت فرسوده و قدمت بالای بیمارستان ها، حجم مشكلات این كلانشهر در زمان زلزله بیشتر خواهد شد.
وی اضافه كرد: با عنایت به میزان آمادگی در مراكز درمانی و اورژانس فضا برای امدادرسانی تا حدودی خوب است، اما نمی توان انتظار داشت در بحران های عظیم مانند زلزله رودبار و زلزله های بیش از ۷ ریشتر در تهران این حجم از امكانات پاسخگوی مشكلات باشد؛ ازاین رو باید فكری برای این معضل كرد، به هر حال بحران مدیریت كارشناسی می طلبد.
قربانی با اشاره به اینكه تعداد تخت های بیمارستانی در كشور به تعداد ۲۵ هزار تخت افزایش پیدا كرده است، خاطرنشان كرد: همینطور افزایش تخت های بیمارستانی در چندین مركز درمانی دولتی و خصوصی برای تهران در دستور كار قرار دارد، ازاین رو در تهران مهم ترین اولویت این است كه تخت های اضافه شده هر چه سریع تر مورد بهره برداری قرار گیرد.
نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: باید از تجربه زلزله كرمانشاه استفاده كرد، یعنی به شكلی مراكز درمانی را احداث نكرد كه با حادثه ای تخریب و ویران شود، به طور حتم كیفیت سازه ها باید مورد توجه قرار گیرد. در بحران ها همین مراكز باید به عرضه خدمت بپردازند، ضمن اینكه درزمان بحران و در كمك رسانی تفاوتی میان بیمارستان های خصوصی و دولتی وجود ندارد، مدیریت بحران باید در عرضه خدمت همه دستگاه ها را بسیج كند.

1396/10/03
14:56:09
5.0 / 5
4577
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک