اپتیک optlab
معاون كل وزارت بهداشت مطرح كرد

هدف گذاری وزارت بهداشت پوشش همگانی سلامت تا افق ۱۴۰۴

هدف گذاری وزارت بهداشت پوشش همگانی سلامت تا افق ۱۴۰۴ به گزارش اپتیك معاون كل وزارت بهداشت اظهار داشت: یكی از برنامه های راهبردی و هدف گذاری اساسی دولت و وزارت بهداشت، پوشش همگانی سلامت در ابعاد مختلف آن تا افق ۱۴۰۴ خواهد بود.


به گزارش اپتیك به نقل از ایسنا، دكتر ایرج حریرچی در آیین تكریم اورنگ ایلامی و معارفه پرویز یزدان پناه رئیس سابق و سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشكی كهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: وزارت بهداشت بعنوان متولی اصلی سلامت، مسئول تامین سلامت هر یك از افراد جامعه است.

ایشان سپس اضافه كرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف همچون بهداشت و درمان قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست. جلب رضایت مردم از خدمات سلامت، كاهش هزینه های سرسام آور از جیب مردم و كاهش هزینه های اضافی همچون اهداف و برنامه های مهم وزارت بهداشت در سال های گذشته در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی لزوم و ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت در كشور و همكاری و همیاری تمامی سازمان ها و نهادهای خارج از حوزه سلامت برای اجرای موفق تر آنرا تصریح كرد و اظهار داشت: در صورتیكه تا حدود یك دهه گذشته ۷۰ درصد جمعیت كشور در روستاها ساكن بودند، حالا میزان جمعیت شهری به بیشتر از ۷۲ درصد رسیده و همین امر تقویت این طرح را دو چندان كرده است.

حریرچی اشاره كرد: متوسط پرداخت از جیب مردم تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت بین ۵۶ تا ۵۸ درصد بود كه ظرف ۲ سال قبل به كمتر از ۴۰ درصد كاهش یافته است و بیشتر از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت كشور تابحال از طرح تحول نظام سلامت بهره منده شده اند.

معاون كل وزارت بهداشت افزود: هم اینك حدود ۴۰ درصد از تخت های بیمارستانی و بستری در بخش خصوصی خالی است كه با فعال كردن آنها تحول عظیمی در تامین و حركت در راه عدالت در حوزه سلامت كشور رقم خواهد خورد.

بنابر اعلام وبدا، حریرچی اضافه كرد: ۶۰.۵ درصد تخت های بستری كشور در بیمارستان های وزارت بهداشت، شش درصد در سایر بخش های دولتی و ۹.۵ درصد در نهادهای عمومی غیر دولتی همچون سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

ایشان سپس گفت: شفافیت، اجرای دقیق قانون و عدالت در سلامت خصوصاً در زمینه جذب و بكارگیری نیروی انسانی مورد نیاز همچون وظایف و برنامه های راهبردی و اولویت های كاری سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشكی یاسوج باشد.

حریرچی با اشاره به لزوم افزایش رضایتمندی از نظام سلامت اشاره كرد: مردم، انتظار درمان و رعایت كرامت دارند و نباید متولیان درمان فرقی بین افراد قائل شوند.



1398/03/21
14:05:19
5.0 / 5
4414
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک