اپتیک optlab

تاثیر چاقی مادر بر سقط جنین و زایمان زودرس

تاثیر چاقی مادر بر سقط جنین و زایمان زودرس اپتیك: جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ ناباروری با اشاره به اینكه چاقی سبب كاهش قدرت باروری می شود، اظهار داشت: میزان سقط جنین، زایمان زودرس و فشارخون حاملگی در زنان چاق بیشتر می باشد.


دكتر سیمین ظفردوست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اضافه كرد: چاقی با اختلال در كیفیت اسپرم، تولید مقاومت به انسولین و اختلال در تخمك گذاری سبب كاهش باروری می گردد.
وی با اشاره به اینكه درمان های ناباروری روی زنان چاق تاثیر كمتری دارد، به زنانی كه دارای اضافه وزن یا چاق هستند سفارش كرد كه پیش از بارداری، مشاروه های لازم را از پزشك متخصص تغذیه دریافت كنند تا دچار مشكل نشوند.
ظفردوست با اشاره به اینكه ورزش كردن در افزایش میزان باروری هم نقش موثر دارد، اظهار نمود: پیاده روی سریع روزانه 30 تا 45 دقیقه در افزایش میزان باروری زنان نقش موثر دارد.
فلوشیپ ناباروری ادامه داد: ورزش با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، سبب پیشگیری از مبتلا شدن به برخی بیماری ها مانند سرطان های سینه و رحم، قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون و چربی خون می گردد و تحرك بدنی حتی در كاهش پوكی استخوان بعد از یائسگی هم موثر است.
وی به زنان و دختران سفارش كه توجه جدی به تحرك بدنی داشته باشند و اظهار داشت: این مورد باید به یك فرهنگ تبدیل شود تا آنان با فعالیت بدنی مناسب از سلامت و تندرستی خود مراقبت كنند.

** ورزش های حرفه ای و كاهش قدرت ناباروری در زنان
جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینكه انجام ورزش های سنگین و مداوم به خصوص در زنان با وزن طبیعی می تواند سبب كاهش باروری شود، اظهار داشت: ورزش حرفه ای می تواند زنان را دچار اختلال تخمك گذاری كرده و از این طریق قدرت باروری آنان را كم كند.
وی احتمال اختلالات دوره ای پریودی و كاهش باروری در زنان ورزشكار را عارضه دیگر تمرینات سنگین ذكر كرد و اضافه كرد: بعد از توقف تمرینات سنگین ورزشی شرایط آنان به وضعیت عادی برمی گردد.
ظفردوست، سندرم تخمدان پلی كیستیك را شایع ترین اختلال آندوكرین زنان در سنین باروری اعلام نمود و اظهار داشت: این بیماری منجر به افزایش بیماری های قلبی عروقی، دیابت، نازایی و حتی سرطان رحم می گردد.
وی ادامه داد: در بعضی از زنانی كه مبتلا به سندرم تخمدان پلی كیستیك هستند، افزایش تحرك بدنی و كاهش وزن، می تواند در افزایش قدرت باروری آنان موثر باشد.
به گفته رضا ملك زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 30 درصد زنان ایرانی چاق هستند و چاقی مهمترین عامل مبتلا شدن به سرطان سینه و روده است. سرطان سینه از شایع ترین سرطان ها در ایران و در عین حال شایع ترین سرطان در میان زنان است.
چاقی علاقی علاوه بر بروز سرطان ها در بیماری های دیگر از جمله قلبی و عروقی، ناباروری و پوكی استخوان نقش موثر دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در مورد تعداد زوج های نابارور در كشور اعلام كرده است كه حدود سه میلیون زوج نابارور در كشور وجود دارد و حدود 15 درصد زوج های كشور نابارور هستند كه نبود امكانات و بالا بودن هزینه درمان ناباروری برای این زوج ها درمان ناباروری را با مشكل مواجه كرده است.

 

1396/08/01
19:52:20
5.0 / 5
4976
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک